27 februari 2008

Mens sana in corpore sano


Het was even rustig bij de samenkleving.
Nee, de Frater moest niet onderduiken na het plaatsen van de spotprent van Kurt, toch wel een beetje, maar dan onder de wol. Geveld door een tegenstander die moeilijk te bestrijden viel, zowel binnen als buiten de ring, het noro-virus.
Dat lijkt eigenlijk ook een beetje op die onzichtbare en onbekende tegenstanders waarvoor Kurt Westergaard nu wel ondergedoken zit. Er is zelfs een fatwa uitgesproken over de oude kerel en de protesten tegen Denemarken laaien weer op in de Islamitische wereld.
De Frater is blij dat er nu eindelijk steun komt via een oproep om zijn tekening in alle Europese kranten te plaatsen en zo te laten zien dat we collectief niet van dergelijke middeleeuwsfundamentalistische praktijken gediend zijn.
Domheid is ook een tegenstander die, zowel binnen als buiten de ring, moeilijk te bestrijden is.
Het neuro-virus noem ik het maar.

Ja mensen, ziektes slaan altijd in momenten van zwakte toe, lichamelijk dan wel geestelijk.
Geef ik mijn lichaam te weinig aandacht, word ik geveld door het noro-virus. Voed ik mijn geest niet, dan zal het neuro-virus genadeloos toeslaan.
Zorg daarom goed voor beiden en uw weg kan ver gaan, of zoals het speekwoord luidt:
Mens sana in corpore sano.
Zo, nu neem ik eerst een welverdiende bruine Belg, mijn darmen kunnen er weer tegen.
Op eenieders geestelijke en lichamelijke gezondheid dan maar!
Foto: het noro-virus

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste eerwaarde,

Blijde te vernemen dat u weder bent opgeknapt.
Is wel eens goed het rioolkanaal doorsmeren. Zij het beetje genant.
Enfin, hoop weer nieuwe aanstekelijke columns op uw site te vinden de komende tijd.
Toch zal ik op dit blog-bericht niet ingaan.
Want ik zijn mentaal beetje moe van dat moslimgedoe.
Denk liever aan spelende lammetjes, ontluikende bloesems en mooie dames in voorjaarsmode. Dat is beter voor lijf en leden, beste frater.
Carpe diem !

Een zonnige dag verder,

gegroet,

Ignatius

de Frater zei

Ignatius, dank voor die zonnige dag. Nog een week of twee en we hebben alweer halweg de zon bereikt. Es geht voran!
Het zijn echter de nachten die een celibalair levende frater zijn kloten doen afvriezen. Lastig als je zaad in de grond moet stoppen.

Wees gegroet

Anoniem zei

te lang... . al zijn we besmet met het Balkellende virus, inmiddels de 4e versie is in de omloop.

Wat is hier tegen de doen ?

Een nationale stakingsdag wellicht aanstaande 30 juli of 1 augustus op de Dam.

succes met de site verder ;-)

Rebel rebel