01 december 2007

B♂ys 1 kampioen

Het eerste team van de B♂ys is gisteravond door een 6-4 overwinning op Reflex '65 kampioen geworden in de Noordelijke eerste divisie en zal volgend jaar zijn rentree in de landelijke derde divisie maken. De punten kwamen van Jaap Kruizenga(3), Harry Kruizenga(1), Stefan van de Boom(1) en het dubbel, waarna de sigaren uit de doos konden worden gehaald.

Daar de thuiswedstrijden nu op zaterdag gespeeld dienen te worden, kunnen de B♂ys geen beroep meer doen op Jaap, die op zondag ook al met plaatselijke FC bezig is. Zaterdag en zondag weg, legt een te grote belasting op zijn gezin. Ook kunnen de B♂ys geen gebruik maken van hun vaste honk in Zuidwolde omdat de zaal bezet is door de boerendart club, of zoiets. Er zal uitgeweken worden naar Middelstum, zodat de locals daar ook weer eens naar echt tafeltennis kunnen kijken. Ze hebben het al 10 jaar moeten ontberen. In ruil voor het tt ontwikkelingswerk in de provincie zal de plaatselijke coryfee Gert Stulp zijn slaghout uit de kast halen en het team versterken. Gert speelde vroeger eerste en tweede divisie bij diverse clubs in het noorden.
Foto: van l naar r Stefan, Lucien, Jaap en Harry

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu konden ze natuurlijk niet meer achterblijven bij TTnieuws en hebben ook een stukje over het kampioenschap geplaatst. Ik vraag me alleen af wie dat geschreven heeft, de Boys of Gert Brink?

de Frater zei

Ik ben ook benieuwd van wie het bericht is. Ook vraag ik me af waar Henk Stapert(met bier op de achtergrond) aan denkt nu zijn teamgenoot naar de B♂ys gaat vertrekken en bij welke koffieshop de sigaar van Harry gekocht is.