27 december 2007

Groningen Wintercity


In tijden waar iedereen wordt aangespoord zuinig met energie om te gaan heeft Groningen stad nog wat energie over om wekenlang een ijsbaan en winterkermis(met reuzenrad) draaiende te houden. Dezelfde gemeente die ons aanspoort overal spaarlampen in te draaien, onze kachel een graadje lager te zetten en de auto te laten staan, hoeft zich van energiebesparing zelf niets aan te trekken. Sterker nog, complete straten krijgen, buiten de normale toch al overvloedige straatverlichting, nog eens een extra feestverlichting erbij.
Het Groninger college, bestaande uit PvdA, SP en GroenLinks wil voor volgend jaar bekijken of er ook nog eens verwarmde winterterrassen op de Grote Markt bij kunnen.

Kip Karin Dekker, die alsmaar kakelt over energieneutraal en zich voor het plaatselijke sufferdje graag laat fotograferen met fiets, is in het dagelijkse leven verantwoordelijk voor de gemeentelijke financiën, het ambtenarenapparaat, het emancipatiebeleid en verkeer en vervoer. Zij is tevens opperhoofd van Groen Links in de stad.
Hoe is haar energieneutraal nu te rijmen met de buitensporige energieuitgaven van Wintercity en alle feestverlichtingen in de winkelstraten eromheen?
Of geldt voor Groen Links hetzelfde als wat al jaren voor PvdA, CDA en VVD geldt, namelijk:

STEMMEN BINNEN,
HET OPMAKEN KAN BEGINNEN!
foto: Kip Karin Dekker

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ongelooflijk, wat is dat mens in en in lelijk!!!
Beste Frater, bidden helpt hier ook niet meer.

de Frater zei

Beste NN, de Frater is ook niet blind, maar wel esthetischneutraal!

Anoniem zei

Geachte heer Venerius,

Ik kan me voorstellen, ja....waar heeft dat mens het over met haar 'laten we energiezuinig omgaan cq leven' en dat u daar een reactie opgeeft wat betreft haar 'energie_verslindende verbruik van alles wat u noemt in uw blog'.
Echter, het is net kerst geweest en gaan naar naar eind van het jaar. Het gaat om de 'sfeer in de stad' heer Venerius, zodat de consument in grote getale naar de stad komt om het geld uit te geven (wat ze nog aan geld hebben want volgend jaar gaan de energierekeningen weer snel omhoog en dan moeten wij stadjers het gat in de energie_begroting weer in balans brengen).
Elk geval was er dan wel een leuke sfeer in de stad rond kerst

Afin ik sluit af met deze reactie want begin de kluts (lees rode draad van het verhaal) een beetje kwijt te raken. Maar toch, u heeft groot gelijk met uw betoog als het gaat over energie_zuinig bezig wezen en dan hoor je het met name van zo'n groenlinks kippie.

Tot een volgende keer en ik wens u bij deze alvast een gezond en vooral warm 2008
Marinus ;-)

Anoniem zei

Geachte eerwaarde Venerius,

Moet u iets opbiechten..
Met mijn ongetrainde lichaam stond ik gistermiddag op dat zowaar niet zo klimaat-neutrale ijs tegenover het Groninger Stadhuis. Een onuitstaanbaar verlangen naar ijspret dreef mij hiertoe. Als niet gewijd godsdienaar kunt u wellicht iets loslaten over het voorspelde "Armageddon" Gaarne wil ik weten op welke wijze de Heer op de dag des oordeels voor een praktische invulling van dit evenement zal zorgdragen. Bijv. kan het op een koopzondag zijn ?Wacht ons een eeuwigdurend hellevuur (dus nooit meer schaatsen) of kan de mensheid zich voorbereiden op een eeuwigdurende marathon op natuurijs, een nieuwe IJstijd ? En is in dat laatste geval winterkleding toegestaan ? Door alle vaak tegenstrijdige berichten weet ik niet of ik mijn schaatsen nu wel of niet op Marktplaats zetten of niet. En of ik anderszins wel klaar ben voor een einde der dagen. Ziet U ?

Hoogachtend,

Ignatius

Anoniem zei

Beste Ignatius,

Naar de hel kan niet meer want daar zijn we al sinds onze geboorte.
Voor de rest kan men mij net zo goed Innocentius noemen of in het Nederlands Haas daar helderziendheid mij vreemd is.
Ik heb echter wel een heldere kijk op de meeste zaken.
De Frater

Anoniem zei

die Marinus kon nog wel es gelijk hebben met zijn opmerking wat betreft ' gat_in_de_begroting met betrekking energie'

m.v.g.
energie_zuinige ex_groenlinkse

p.s. Venerius, gaat u vooral door met uw leuke stukkies over Groningen....ik smul ervan.

Anoniem zei

Beste frater, ik heb vandaag gehoord dat er maar 13.000 bezoekers in een dikke maand zijn geweest.
Dat zijn er gemiddeld zo'n 400 per dag. Dat zijn toch geen stadse aantallen.
Beschamend!

de Frater zei

nog een artikel en dit kreng is van de openingspagina weggeschreven.