28 januari 2008

Plasma of LCD?



Na jaren van trouwe dienst heeft mijn TV het vandaag begeven onder het geweld van decennialang pulpprogrammering op alle kanalen. Daar was uiteindelijk zelfs de mijne niet tegen bestand.
En nu, Plasma of LCD ?
Vandaag ben ik maar eens gaan kijken bij de mensen van de reclameslogan: “Ik ben toch niet gek”. Dat bleek dus een verkeerd moment te zijn want ik moest over de hoofden van de kooplustigen lopen, om bij de afdeling platgeslagen beeldschermen te komen. Wat bleek: heden waren alle modellen zonder de 19% BTW te koop. Dat liet de gemiddelde Groninger proleet zich geen twee keer zeggen en en masse waren ze naar de shop aan de Westerhaven getogen.
Daar stond de Frater dan, hij kon niet meer vooruit of achteruit, kreeg geen medewerker te spreken en zag i.p.v. TV’s alleen de ruggen van kooplustigen.
Dan maar weer naar huis en morgen nog maar eens proberen.
Na ongeveer een kwartier van duwen en trekken, op de tenen trappen en getrapt worden, mensen met het koopgeile schuim op de mond ontwijken en me daarna langs de rijen wachtenden bij de kassa’s vechten, stond ik eindelijk buiten.
Zonder TV.
Helemaal bezweet door het onvrijwillige lichamelijk contact en nog onder de indruk van dit claustrofobische avontuur zocht ik mijn fiets en ging naar huis.
Eenmaal thuis aangekomen kon de Frater maar tot een conclusie komen: Ik ben toch niet gek!

Morgen probeer ik het nog eens, maar dan bij een elektronicazaak waar ze een fatsoenlijke service combineren met redelijke prijzen.
Bestaat dat heden ten dage nog wel, vraagt de Frater zich af ?
Volgens Frere Marinus bestaat er zo'n zaak in Groningen. Zij hebben alleen de naam niet mee, Botman.
Wij zullen zien.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Frater, als het niet meer voor- of achteruit kan, dan weet een goed katholiek zoals u dat ongetwijfeld bent, altijd nog een sprong naar rechts te maken.

Anoniem zei

Goeienavond bogdan,

tjesis kerel, hoe kom jij aan zo'n naam. Najaa...in ieder geval wou ik eigenlijk even reageren op het feit dat je in je reactie liet weten dat de Frater 'een goed katholiek zou zijn'. Hoe weet jij dat nou ? Is dat n.a.v. die sprong naar links en naar rechts? M.a.w. een goed katholiek maakt deze sprongen als ie er even niet meer uit kan komen ;-)

groeties uut de Martinistad,
Marinus B-)

Anoniem zei

Beste Marinus, de naam Bogdan is een gebruikelijke naam bij de Orthodokse gelovigen in de Balkan.
Wij als enig juist-gelovigen weten welke rare sprongen katholieken kunnen maken. Kijk maar naar het carnaval. In het Vaticaan staan ze zelfs bekend voor hun nimmer aflatende sprongen naar rechts.
Dobre Vecce

Anoniem zei

Beste eerwaarde,

Evenals U heb ik mij vanaf het begin van de leukige reclamecampagne van MM waarin een halve Brabantse zool vervelend leukig en absoluut niet grappig
(dit ook uit solidariteit met het groeiende aantal jonge mensen in onze samenkleving die tijdens de adolescentie worden geconfronteerd met een mentale stoornis welke tot
acute opname leidt in een psychiatrisch ziekenhuis) was gevraagd ons iets via de beeldbuis toe te moeten schreeuwen. Om ons en masse naar die grote elektro-bazar te moeten lokken het volgende.

Onze 10 jaar oude analoge Grundig van slechts 55" doet het nog uistekend. Wij zijn niet van plan onze kijkdoos om te ruilen voor een digitale breedbeeld. Want televisie kan uw blik niet verbreden.

Een spannende reis naar een ver land of een relaxte trip op een verboden middel kan dat wel,

Goedenacht,

Ignatius

de Frater zei

U bent deze morgen weer vroeg op drift confrere.
Wat betreft de rustige reisjes naar, God mag weten waar naar toe:
Er was afgelopen jaar een piek in de champignon-verkoop nadat, de mensen die weten wat goed voor ons is, het artikel naar de illigaliteit verbannen hadden.
Er zijn altijd mensen die het beter weten dan de Schepper dezer champignons en zodoende vermeende fouten van Hem/Haar/Het menen te moeten corrigeren door verbod en vernietiging zijner creaties.
Moesten ze in Rusland eens proberen met de berkenbomen, waar ze het sap van gebruiken om spiritualia te stoken.