23 januari 2008

Het nieuwe keukenblok


Ongeveer 10 maanden geleden kreeg ik een brief van mijn woningbouwvereniging de Huismeesters dat er spoedig begonnen zou worden met het plaatsen van nieuwe keukenblokken in de woningen bij ons in de straat. Daar ik van plan was om eind mei er even tussenuit te gaan heb ik meteen opgebeld naar de woningbouwvereniging met de vraag om wat specifieker te zijn aangaande de begindatum van de verbouwing in het algemeen en die van mij in het bijzonder. Ik kreeg toen te horen dat het wel tot de zomer zou kunnen duren, eer ze begonnen.
Prima, ik kon dus onbezorgd op vakantie.

Juni ging voorbij en nog geen actie.
Klopt ook wel want Juni wordt voor het grootste gedeelte tot de lente gerekend.
Juli begon en ging voorbij zonder actie van de Huismeesters.
Augustus begon. Toch maar even bellen met de woningbouwvereniging.
“Nou nee meneer, het duurt allemaal wat langer en ze zullen beginnen na de bouwvak”.
Ok, waar beginnen ze dan, bij nummer 1 of op het eind van de straat?
“Ze beginnen op nummer 1 en na ongeveer een maand zullen ze bij uw woning zijn”.
De bouwvak ging voorbij, de frater werd 50 en Augustus was ook weer geschiedenis.
September begon en ging voorbij, nou nee niet helemaal. De laatste week van September begon men. Zo’n 6 weken later waren ze mijn huis genaderd en ik schoot de opzichter aan om een afspraak te maken voor mijn keuken.
“Uw huis? Nou eh, dat staat niet op mijn lijst”.
Wat bleek, er was in Maart nog een tweede brief van de woningbouwvereniging de deur uitgegaan waarin gevraagd werd om een bevestiging van de bewoners. Ik had die brief nooit gekregen en heb dus ook geen bevestiging naar hun gestuurd, waardoor de aannemer mij niet op de lijst gezet had. Geen nood verzekerde men mij want er waren meerdere huizen die nog geen nieuw keukenblok hadden, dus ik zou in de tweede ronde, voor Kerstmis, aan de beurt komen.

Toen Sinterklaas weer terug was naar Spanje en ik nog steeds niets van de woningbouwvereniging gehoord had, heb ik maar weer eens gebeld.
“Het heeft allemaal wat langer geduurd beste Frater, maar in Januari gaan we beginnen met het plaatsen van de keukenblokken tweede ronde”.
Gisteren dus eindelijk de verlossende brief gekregen dat ze op 4 februari om 8.00 mijn keukenblok komen plaatsen. Fantastische planning van de a-carnavallisten hier in Groningen.
Na een jaar van bellen, rekening houden met en vooruitzien mijnerzijds, moet de Frater de zegening van de optocht (d’r Zog) in Kirchroa maar afbellen, want hij wil niet weer een jaar wachten op zijn nieuwe keukenblok.

Een huurder uit zijn woning zetten gaat blijkbaar vele malen sneller dan een keukenblok erin.
Tenminste in Groningen bij de Huismeesters.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Geachte heer Venerius,

Het is wat met die woningbouwverenigingen. Tig brieven schrijven over de plannen die ze op stapel hebben. Het lijkt potverdoremie wel pesten. Eerst blij maken met een nieuwe keukenblok en dan duurt het nog een eewigheid voordat ie geplaatst wordt. Maar goed,....

Als het keukenblokje op een gegeven moment is geplaatst zou ik daarvan graag even in kennis gesteld worden indien u het op prijs stelt om het in te zegenen met een klein ceremonieel. Ik kom dan even langs met mijn eigen gemaakte wierrookpotje met speciaal verdrijvingswierrook voor negatieve energieen en weet u zeker dat u zich niet zo heel snel in de vingers zult snijden bij de voorbereiding van uw maaltijd(en).

Kan ik gelijk effe uitproberen of het werkt.

m.v.g.
Marinus ;-)

Anoniem zei

Geachte eerwaarde Venerius,

Wat een stelletje mutsen die bouwvakkers ! Waarom hebben zij niet even de moed getoond om contact op te nemen met uw woningbouwvereniging om de stupiditiet van de situatie uit te leggen ? Als U hem straks heeft,die langverwachte keuken, gooit U hem dan alstublieft linea recta in het bijzijn van die loonslaafjes schoon en ongeinstalleerd van het balkon en maak eenen karnavalshit van deze schrijnende situatie ! "Ik heb mijn keuke zojuis kapotgebeuke. Het was mij toch een wacht. Kon er bijna niet van n..CENSORED... Omdat Joke zo nodig moes koke, maar als u daar maar om lacht. Hij viel zo van tien hoog en ik hield het niet meer droog. Nadat hij eenmaal viel, voelde ik mij iet-wat debiel. Toch ook een beetje zuur, dat ik geen bonnetje had gevraagd. Voor de keuken die niet van mij was, maar van mijn goede buur. En daar gaan we weer ; LALAALAALAAALAAAAAAAA, enz. ! En hupsakee, nu met zijn al-len. Enz. enz. (ca. 10 minuten liveshow) ! "
Frater, als ik u was zou ik zeggen. Steek dat keukenblok maar in uw allegaars achterwerk. Ik heb wat belangrijkers te doen op mijn weg des levens. Gaan jullie maar gezellig hunebedde bouwe. Want deze monk gaat carnaval viere !

Sterkte,

Hoogachtend,

Ignatius

de Frater zei

Ignatius, is u al in training voor de lange nachten met carnaval?
Ik zag vanmorgen dat u nog voor de Metten op mijn blog zat. Hoeft u niet te werken, of slaapt u zoals de meeste, overdag op het werk?

Achtergrond info: http://www.kgv.nl/wiki/index.php/Carnaval

Alaaf
Prins Venerius de eerste en de laatste

de Frater zei

Anders deze
http://kerkrade.jouwpagina.nl/rubrieken/carnaval.html

met zalige groet
de Frater

Anoniem zei

Geachte eerwaarde,

U sloeg de spijker op mijn kop, met daar een kikker boven op. Ik neem deel aan een cursus "Carnaval voor Noorderlingen". Was bezig met de workout-sessie "Snags na tweejun !" Maar helaas, 't is niet gelukt. Kan me niet in zo'n rol van de zotte verplaatsen. Ga deze studie dan ook afbreken. Ik ben te nuchter voor zo'n meerdaagse gespeelde gekte. Cliche's en dooddoeners, zo komt het allemaal op mij over. Je houdt er alleen maar koppijn aan over. Carnaval in Rio wil ik graag nog wel eens zien.

Santjes,

Ignatius