19 november 2007

Beirut



Afgelopen donderdag ben ik naar Amsterdam gegaan om Beirut te zien in Paradiso.

Het was alweer 15 jaar geleden dat de frater in de kerk aan de Weteringeschans was. Destijds als performer, nu als consument. Toen kreeg ik geld, nu moest ik voor alles betalen. De band was, ondanks de verkoudheid van opperhoofd Zach Condon, zeer de moeite waard. Het bier niet (Alfreds bocht)!

Even een concert bezoeken in onze hoofdstad. Met de auto nagenoeg onbetaalbaar vanwege het parkeergeld, dus maar met de trein. Ook niet goedkoop tegenwoordig, tel daar je ticket(gereserveerd), eten en drinken(!!!), taxi en de favoriete tabak van de frater bij en we zitten al snel op zo'n € 200. Het was een leuke en zeer vermoeiende dag, maar wel veel geld voor iemand die het van de collectes moet hebben.

Volgende keer toch maar naar de gratis performance van het plaatselijke koor gaan in de Martinikerk alhier, waar ik ook nog eens gratis drinken heb en op de fiets kan komen, net als don Camillo.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste heer Venerius,

Dus zo besteedt u tegenwoordig uw ingewonnen collectegeld. Dat was dan zeer nuttig deze keer. En ik kan er van mee praten dat het een zeer geslaagde en musicale avond was. Immers, ik stond op nog geen meter van u vandaan. We hebben zelfs de bier_consumpties gedeeld en samen genoten van de band 'Beirut'. Dit verdiend een herhaling en als het even kan zo spoedig mogelijk. Dus, laat uw onderdanen weten waar u voor collecteerd en dat het voor een heel goed doel is, nl, 'Frater's ontspanning en culturele bestedingen'.

Tsja , uitgaan kost nu eenmeel veel geld, maar je hebt er ook zeer van genoten , net als ik, Marinus , uw plaatsgenoot uit Groningen. Of u dit later nog een keertje mee mag maken in de Hemel, weet ik niet maar deze ervaring kunnen ze je niet meer afnemen.

Bij deze wens ik u nog veel plezier met de gratis performance van het plaatselijke koor in de Martinikerk. En als u al van te voren weet dat er ook mooie nonnetjes komen, laat het me dan even weten want dan ben ik zeker dubbel en dwars geinterreseerd ;-)

Met vriendelijk groet,
Marinus

Beirut_fan

Anoniem zei

Ja Marinus het was een geslaagd kerkbezoek.
Wat het wereldse leven betreft: de frater is jaren geleden eervol uit de orde ontslagen en sinds die tijd aan geen enkele gelofte meer gebonden, maar nonnen nee, daar heb ik nooit iets mee gehad. Dan had ik beter moslim kunnen worden, want in die wereld lopen veel meer pinguins rond.
Frater Venerius