07 maart 2009

De gevolgen van de “war on drugs” voor de tevreden rokers.




Prachtig weer was het vanmorgen. Echt een eerste voorjaarsdag, tenminste als je uit de wind bleef. Niet voor mijn was natuurlijk, die was in een mum van tijd droog zodat een tweede ronde nog aan de waslijn kon. Dat was dan weer zo’n 4 maanden geleden dat ik mijn kleren voor het laatst buiten kon drogen. Dat voelt goed. Ik weet dat het nog lang duurt maar de lente komt eraan, je voelt en ruikt het.
Laat ik dan ook maar gelijk mijn plantjes voor de balkonoogst 2009 regelen dacht ik en toog naar de plaatselijke growshop. Geen zaadjes dit jaar, gewoon 6 stekjes voor de zekerheid, mocht er een dood gaan.
Mijn ervaring uit de voorgaande jaren was dat je ze twee weken van tevoren moest bestellen en ze dan mini minimaal aangeleverd kreeg, zo’n 7 tot 8 cm klein. Niks te vroeg vandaag dus.
Bij mijn vaste stek werd mij verteld dat ze niet meer leverden omdat de politie de boel in de gaten hield en zelfs bij de aanwezigheid van slechts een plant zou de winkel minimaal 3 maanden dicht moeten. Wel was het mogelijk om partijen vanaf 100 te regelen, of ik moest ze van zaadjes opkweken die ik wel bij hun kon kopen tegen de vriendenprijs van € 49,95 per 5.
Wat een prijs, 10 eurie voor een zaadje, tel uit je winst! De Frater zou eens zijn eigen zaadbank moeten gaan beginnen: Een euro per spermazoïde bij afname van minimaal 100 stuks. Bij een aantal van een paar miljoen per ejaculatie ziet hij de bergen met euro’s al voor zich, de collecte kan meteen afgeschaft worden en eindelijk wordt geloof betaalbaar!

Nee, dat wordt mij toch te duur. Dan maar weer eens verder gaan kijken, growshops genoeg in Groningen toch?
Winkel twee en drie vertelden mij het zelfde verhaal. Levering alleen bij minimaal 100 stuks, voor 6 plantjes wil niemand risico lopen. Verder dan maar weer. Nr. 4 en 5 zeiden gewoon dat ze dat niet verkochten aan onbekenden, ik dus.
De frater zag de bui al hangen. Door de alsmaar toenemende politieterreur jegens cannabis zou hij weleens achter het net kunnen vissen. Drugscriminaliteit noemt justitie het kweken van marihuana, maar daar kan bij de Frater op zijn balkon toch geen sprake van zijn.
De wet voorziet gelukkig hierin. Wietrokers mogen in hun eigen behoefte voorzien, door enkele planten in hun tuin of op hun balkon te laten groeien, met een maximum van 5 (vindt justitie). Maar wat heb je aan die wetgeving als je nergens meer plantjes kan kopen? In hun “war on drugs” hebben de flikken dus feitelijk de kweek van je eigen rokerij onmogelijk gemaakt. Enkel grotere kwekers en bekenden uit het kweekcircuit kunnen nog aan stekjes komen.
Een averechtse uitwerking door die blinde repressie van de politie, als je het de Frater vraagt.

Bij growshop nr. 8 kon ik eindelijk de gevraagde 6 plantjes bestellen. Een wonder! Volgende zaterdagmiddag (growshops zijn alleen ‘s middags open, daar hun klanten 's ochtends steevast nog liggen te meuren) kan ik ze afhalen.
Mooi op tijd, twee á drie maanden groeien, daarna nog 2 maanden bloeien en dan zijn mijn planten klaar om in augustus geoogst te worden. Tegen die tijd zal de balkonia 2008 ook ongeveer op zijn einde zijn.
Ook mooi op tijd om Ali Baba & de veertig rovers voor te zijn, want dat gespuis gaat pas in september op strooptocht.

Voor dit jaar heb ik gelukkig nog plantjes kunnen regelen, wat zal 2010 gaan brengen?
Zal de cannabis sativa dan definitief uitgeroeid zijn of nog niet helemaal en krijgt het de status van beschermde plant waardoor we hem nog niet voor eigen gebruik mogen oogsten
Aan de veldwachters zal het niet liggen. Zolang het vangen van echte boeven voor de doorsnee smeris te moeilijk is, zullen zij zich nog steeds met volle overgave storten op het uitroeien van marihuanaplanten en het verbaliseren van fietsers die 's nachts zonder licht rijden.
Ach ja, in mijn jonge jaren lag de toelatingseis voor de politieschool op minimaal 3 jaar lagere school en dan mag je toch blij zijn als ze al lezen en schrijven kunnen.

3 opmerkingen:

de Frater zei

Wie met mij dacht dat het hierbij geregeld was: Mooi niet bij growshops, die gasten zijn blijkbaar nog stoonder dan hun planten die ze verkopen.
Zaterdag kom ik op de afgesproken tijd aanfietsen; geen plantjes. De bezorger had een aanrijding gehad en moest de stekjes zo snel mogelijk uit zijn auto halen, waardoor hij niet leveren kon. Allemaal mooi en aardig om te horen maar wat betekent dit voor mij? O ja(hadden ze even niet aan gedacht door al dat geblow), dat wordt dan dinsdag zelfde tijd.
Prima, kan gebeuren he.
Dinsdag zelfde tijd en weer geen plantjes. Ja de persoon die hierover gaat is ziek. En nu?
Morgen is hij beter.
En dat weet jij nu al??????
Ja ja, heeft hij mij net nog aan de telefoon verzekerd. Wat is dat dan waard die verzekering, vraag ik mij hardop af. Het lijkt wel een kleuterschool, zo van sorry ik ben te laat omdat de spoorboom open stond.
Woensdag dan nog maar eens proberen en inderdaad ook bij de growshops bestaan alle goede dingen uit drie. Ik kreeg zowaar eentje extra, maar wat een ellende om met zo'n onverantwoordelijke flierefluiters in zee te moeten gaan. je bent volledig afhankelijk van de luimen van een stelletje feestvierende junkieachtige losbollen.

Anoniem zei

nou mooi was dat
maar slaapt de frater nu
nog meer nieuws slaapkop
het blijft leuk om te lezen

Unknown zei

Nou Frater we schrijven ondertussen 2018 en er is NERGENS meer nog weed in de tuinen of op het balkon te bekennen. Negerland scheit in zijn broek en de coppers tiranniseren de bevolking massaal. De 'tervreden' roker is ondertussen ook al bijna geëxecuteerd. Mooie boel hierzo in het eens zo linkse Groningen.